این کتاب در چهار فصل به آموزش دستورزبان انگلیسی به شیوهای توصیفی و تبیینی میپردازد. در هر فصل، چهار نوع سؤال بررسی و تشریح میشوند: سؤالات دستوری، سؤالات لغت، سؤالات موسوم به cloze test، و سؤالات خواندن و درک مطلب. در دو فصل اول، نویسنده مفصلاً قواعد دستوری را پس از طرح مسئله با بیانی شیوا تشریح میکند. در واقع وجه تمایز کتاب موجود با سایر کتابهای آموزش زبان همین طرحِ مسئله پیش از آموزش قاعده است. این روش که inductive خوانده میشود منجر به یادگیری ماندگارتری نسبت به کتابهایی که روش deductive را در پیش گرفتهاند میشود. از ویژگیهای دیگر کتاب میتوان به داشتن چندین جدول آموزشی جامع اشاره کرد که به خواننده و زبانآموز در تمام دورهی یادگیری زبان انگلیسی کمک شایانی خواهد کرد.
پیشگفتار/8
فصل اول: سری سؤالات اول/16
1-1: سوالات دستور زبان/19
2-1: سوالات لغت/108
3-1: سوالات ادراکی/112
4-1: سوالات درک مطلب/116
خودارزیابی/124
فصل دوم: سری سؤالات دوم/128
1-2: سوالات دستور زبان/131
2-2: سوالات لغت/198
3-2: سوالات ادراکی/202
4-2: سوالات درک مطلب/208
خودارزیابی/214
فصل سوم: نمونه سؤالات اول/220
فصل چهارم: نمونه سؤالات دوم/248
فهرست نمایه/276
فهرست منابع/284
دسته بندی موضوعی | موضوع فرعی |
علوم انسانی |
زبان های خارجی
|